Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
Makeup dan Aku
Isnin, 3 Oktober 2011 @ 9:07 PG | 1 Nota cinta comel disini [s]

entry dipagi hari..
sejak kebelakangan ni, aku selalu menjengah blog-blog fashionable, photographer & sebagainya yang berkaitan dengan modelling. Tak kurang juga, blog-blog wajib yang harus aku jejaki. Ternyata pengaruh blog fashionable ni membuatkan aku merindui untuk makeup, berpakaian mengikut trend, senang cerita, bercantik-cantik untuk kepuasan diri.. 

Yup, sejak kebelakangan ni.. Aku selalu lupa akan kecantikan dan kesihatan diri. Dan terbukti yang aku demam tak kebah selama seminggu dan disyaki denggi pada masa yang sama. Pasal kecantikan pulak, aku dulunya selalu menitik berat menganai penggunaan make up ke kelas. Pedulik la orang kata, "pergi kelas je pun, itu pun nak cantik-cantik.. Takde sape nak pandang kau derrr" Ini ayat sesetengah pihak yang memandang remeh mengenai kecantikan. Aku juga dulu terpengaruh dengan kata-kata sesetengah pihak ini dan memandang kecantikan luaran tak perlu dan kecantikan dalaman itu penting. Dan akibatnya, dalam sebulan lebih sebelum ni, aku memandang remeh kepada penjagaan muka, makeup dan kecantikan diri. (ini lebih kepada frust la kan)

sekarang aku mulai rindu untuk bercantik-cantik, seperti entry aku sebelum ni http://farahsaystory.blogspot.com/

Sebenarnya, bagi pendapat aku.. Bercantik-cantik bukan sahaja untuk memenuhi kepuasan diri, tapi, setiap kali kita memandang cermin dan muka kita kelihatan berseri, ia juga satu ketenangan minda yang sedia kusut dengan masalah. Bagi aku jugak, melihat diri kita cantik sama juga seperti mendapat semangat untuk menghadapi hari esok.. sama lah seperti mendapat keyakinan kan..

Gambar yang takde kena mengena dengan entry :)


now, i feel like wanna to take brush and makeup to touch up my face..

p/s : entry tetiba meraban kan..hahahaha


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Ulasan:

Blogger faiz_rahman berkata...

hahahah
p/s tu yg menarik!~ ^_^

3 Oktober 2011 12:14 PTG  

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post