Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
i'm very lucky to have a friends like her
Ahad, 21 Ogos 2011 @ 3:45 PTG | 2 Nota cinta comel disini [s]

setiap orang mempunyai kawan, tetapi kawan itu tidak semestinya merupakan kawan baik yang boleh kita percayai..seperti ayat zaman sekarang 'kawan-kawan plastik'..
aku juga turut mempunyai 'kawan plastik' bukan seorang bahkan banyak.

'kawan plastik' ni sering berpura-pura untuk menjadi kawan dan yang lagi teruk berkata-kata seperti hanya merekalah yang mengambil berat pasal kita..sedangkan mereka hanya rapat untuk kesenangan mereka juga..ada juga 'kawan plastik' yang tak suka dengan kelebihan kita, contohnya bila kita sering dapat menjawab soalan cikgu/lecturer di kelas..mereka mesti akan menyisihkan kita dalam kumpulan perbincangan. ada juga 'kawan plastik' yang cemburu apabila kita mempunyai agenda tersendiri yang memaksa kita berjauhan dengan mereka..dan mereka semestinya akan mengungkit-ungkit dengan cara berbasa-basi ataupun mereka akan membuat agenda yang sama seperti kita dan semestinya tanpa kita..

pelbagai lagi contoh yang ada di sekeliling kita untuk mengenali sikap 'kawan plastik' ni..kita sendiri juga boleh menilai dengan baik bukan..

tapi, dalam kalangan 'kawan' yang aku kenal..hanya ada seorang yang memahami, menyokong aku dikala aku kesusahan dan memarahi aku sekiranya aku membuat satu keputusan yang salah.

kawan baik aku ni tak lain tak bukan


mereka!
dan paling rapat antara mereka...


mereka adalah kawan aku daripada sekolah menengah lagi..walaupun kami tak pernah kenal dari kecil, tapi chemistry antara kami bagai kan dah kenal lama..

gambar yang second tu..mesti ada diantara kalian yang dah kenal..dialah NURATHIRAH BINTI MOHD DAHLAN *hope aku tak salah nama kau :)
ya, kau..seperti yang banyak kali aku katakan, dan kau jugak tahu..aku sangat-sangat beruntung sebab ada kawan macam kau..kau lah sahabat aku..

walaupun ramai yang mungkin akan muntah bila baca ayat aku diatas ni, tapi ni lah dari hati aku..

susah untuk mencari sahabat, tetapi lebih susah untuk menjaga persahabatan

walaupun kami sering bertengkar..tapi at last..masing-masing akan mengakui kesalahan masing-masing dan tanpa dendam kami menyambung ikatan persahabatan kami..

btw, aku buat entry ni sebab...


p/s : tak sangka kawan baik aku ni ingat nama penuh aku yang pelik ejaan tu..walaupun tengah malu sebab dia expose semua isi entry untuk dia kat private blog tuu..heee
even, i don't have to make this entry for her..
i think she has known long time ago that i love her so much!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Ulasan:

Blogger Miranisa =) berkata...

hehehe yeah. perkara best bile jumpe bestfriend yg best :D tak main tikam tikam blkg kn farah :)

22 Ogos 2011 8:28 PG  
Blogger farah jamil berkata...

yes..betul tu..
susah nak cari kawan yang baik..
bila dah jumpa..kena lah hargai dia..

25 Ogos 2011 1:55 PTG  

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post