Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
kawan vs friend
Ahad, 13 Februari 2011 @ 9:43 PTG | 2 Nota cinta comel disini [s]

kini aku sedar, tak semua orang mampu berkongsi masalah dengan orang lain. dan tak semua orang juga yang pandai menyimpan rahsia masing-masing. aku? tak mudah untuk bercerita masalah aku sendiri pada orang lain. Sebab? aku tak reti nak percaya orang. Dulu aku sangat mudah percaya pada orang, walaupun orang tu baru je aku kenal. Dan disebabkan itu, aku belajar dari kesilapan. 


Sakit bila diperdaya oleh orang yang kita percayai bukan?

kita semua tak kurang yang tidak selesa dengan kawan sendiri bahkan kawan yang dianggap paling rapat dengan kita pun tak semedtinya orang yang paling sesuai dengan kita, kadang kala, sikap yang tidak serasi membawa kepada salah faham dan sakit hati antara satu sama lain, tetapi masing-masing memendam rasa dan tidak mahu berterus terang kerana takut akan kesannya iaitu:



tapi dek kerana tak mahu di anggap sebagai 'kera luar kelompok' atau senang dikatakan dipulau dengan kawan-kawan, sanggup menahan rasa sakit hati yang mampu membuatkan seseorang itu gila.


tidak kurang juga kawan yang menikam belakang, atau bahasa senang kawan makan kawan. pasti ramai yang sudah melaluinya bukan? Antara teruk atau tak je kan?Aku juga salah seorang mangsa yang terjerat dengan masalah ni. Nasib baik aku boleh lagi meneruskan hidup dengan senyuman penuh pura-pura ni :)

bahkan binatang pun ade yang makan sesama sendiri



so, fikirkan lah..
pilih kawan yang boleh dipercayai :)
 
"Sometimes your closest friend is your greatest enemy."


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Ulasan:

Blogger ChAzStYlo berkata...

kawan ketawa senang di cari..rakan yg boleh share suka duka sukar di cari

16 Februari 2011 7:19 PTG  
Blogger farah jamil berkata...

betul betul betul
*dah macam trademark si comel upin ipin pulak :)

tu sebab kita sentiasa kena pilih kawan. tak semestinya yang sentiasa ada bersama kita, akan berada dengan kita diwaktu susah. sometimes, yang itu lah akan tikam kita dari belakang.

16 Februari 2011 8:51 PTG  

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post