Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
Perhatian kepada semua wanita-wanita di luar sana....
Rabu, 8 Disember 2010 @ 9:36 PG | 0 Nota cinta comel disini [s]

Mesti sumua tertanya-tanya kan kenapa tajuk aku hari ni agak drastik sikit..
Sebenarnya, aku nak kongsi dengan korang semua pasal info yang terkini mengenai cara pemakaian tudung. 

Pasti ada yang pernah mendapat tahu mengenai info ini tapi aku nak sampaikan jugak sebab da banyak kali info ni datang kat aku, tak kira la, web, blog, mesej pun ade dan sebagai tanggungjawab aku sebagai seorang muslim untuk saling mengingati patut aku sampaikan jugak kan..

cuba korang tengok gambar ni...

Haa, korang tengok ni. Da ramai saudara-saudara muslim kita pakai tudung macam ni, mungkin mereka tak tahu pasal benda2 ni. Serupa bukan?


Yang ni lagi satu, pasal sangul yang seperti bonggol unta. Ramai yang kata rambut panjang, nak tutup macam mana pun tetap terbonjol jugak. Tahla, aku sendiri pun tak tahu nak cakap ape, sebab aku pun berambut panjang, tapi takde la sampai samggul setinggi kat gambar tu. Mungkin sesiapa yang boleh jelaskan mengenai 'bonggol unta' ni. Kongsi-kongsikan la yeee..

Ouh ye, maaf la gambar 'blur'. Dari gambar tu, ayat dia :-
daripada mafhum hadith:
"ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat:
(1) suatu kaum yang memiliki cemeti seperti ekor lembu untuk memukul manusia, dan
(2) wanita yang berpakaian tetapi telanjang, ber lenggak-lenggok, kepala mereka seperti bonggol unta yang bergoyang-goyang.
wanita seperti itu tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya, sedangkan baunya dapat dicium selama perjalanan sekian dan sekian."
(hadith riwayat muslim) 
Sebelum ni pon aku tak tahu pasal bende2 ni, aku pon ade jugak buat, tapi selepas da tahu tu, takde la nak buatkan.. Semoga ape yang aku tulis ni, aku tak buat lagi dan aku harap kawan-kawan dapat info yang penting ni. 

*p/s: kalau kawan-kawan ade info-info, bagitahu lah yeee..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 Ulasan:

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post