Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
ohh ibu...
Isnin, 4 Oktober 2010 @ 4:18 PTG | 0 Nota cinta comel disini [s]

tadi blogwalking kejap...tiba-tiba baca satu entry kat belog ni.http://irinenadia.blogspot.com..kisah tentang si kecil molek, Irine Nadia ni..entry pasal mum, mak, ibu dan juga bonda..sayu je..tetibe homesick baca entry tuu..padahal baru je balik uma..mase baca entry tu..air mata tertahan-tahan je..tapi bila baca satu perenggan ni, air mata yang ditahan-tahan tu keluar jugak...huhuhuhu

memang betul, walaupun kita sangat degil, lambat buat ape yang ibu suruh, tapi, hakikatnya, kita sangat sayang dengan ibu. dan tak pernah terlintas langsung nak menjadi anak yang tak kenang budi apatah lagi anak yang derhaka, uisshh, mintak disimpang lah...

"ibu..along sayangggg ibu!!"

saya akui, walaupun saya seorang anak sulung, tapi perangai manja saya mengalahkan anak tunggal mahupun bongsu.(sape2 yang nak jadikan saya bini tuu, bersiap sedialah yeee) tapi, saya sangat sayangkan ibu saya, kalau tak ade ibu, mungkin saya tak membesar dengan sempurna malah saya mungkin tak ada di dunia ni..

setiap hubungan tak sah kalau tak bertelagah bukan, macam kata cik Irine kita 'air dicincang tak akan putus' cincang macam mana sekali pon, kita tetap anak yang dikandung dan dilahirkan oleh ibu kita..tak kira la, ibu kita tu ibu kandung ke, ibu tiri ke, ibu angkat ke..kita kena hormat dan sayangi mereka sementara mereka masih ada lagi..walaupun mereka bukan ibu yang mengandungkan kita, yang melahirkan kita, tapi mereka tetap menjaga kita sampai da 'gede' macam ni..

akhir kata, jangan menyesal kemudian hari, syurga dibawah telapak kaki ibu..sayangilah ibu anda sementara mereka masih ada lagi..(ayat mana lah saya cilok ni)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 Ulasan:

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post