Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
luahan rasa edisi yang tah keberapa...
Sabtu, 16 Oktober 2010 @ 8:47 PTG | 0 Nota cinta comel disini [s]

sebelum anda baca entry ni, pastikan yang anda mempunyai banyak masa.. sebab entry kali ni agak kucar-kacir sedikit..so, perlukan masa yang mungkin panjang untuk fahami ape yang cuba saya sampaikan.. kalau bz or tak terasa nak luangkan masa untuk baca entry ni..sila ignore entry saya ni..thanks..

setiap perhubungan ada keruh dan jernihnya..betul tak? mungkin tak semua hubungan mereka tak seindah dari khabar, dicanang-canangkan ke semua orang yang mereka itu bahagia, padahal si bf/gf sedang bermain kayu tiga di belakang.. mungkin kita sendiri yang konfius tentang perasaan kita sendiri, sama ada kita sangat sayangkan dia atau sebaliknya.. memang pada awal perhubungan kita merasakan yang diri kita ni sangat  sayangkan dia, tapi, setelah beberapa tahun, atau mungkin bulan, diri kita baru menyedari bahawa perasaan kita itu hanya setakat suka, mengkagumi, menghormati, atau mungkin terpaksa.. mungkin kita hanya lihat melalui muka paras pasangan kita, atau mungkin kita terpaksa menyukai/menyayangi seseorang itu hanya disebabkan satu kejadian yang membuatkan kita terhutang budi dengan mereka.. kita hanya sedar dengan cara pasangan kita melayan kita dan juga cara kita melayan dia.. mungkin juga, kita baru menyedari yang kita lebih menyayangi insan lain selain daripada pasangan kita itu..

tapi, bagi saya.. saya pasti dengan perasaan saya. saya pasti yang dia adalah 'prince charming' yang ditunggu-tunggu selama ini dan tak mungkin akan saya lepaskan dia walau ape pun yang terjadi.. mungkin perselisihan telah/akan terjadi, kami sebagai manusia biasa tak mungkin dapat elakkan perasaan cemburu, iri, dan salah faham itu terjadi yang mungkin menjadi punca-punca perselisihan itu.. tapi, saya pasti, kami dapat mengharunginya dengan baik.. setiap manusia mempunyai kelemahan masing-masing, termasuklah saya dan dia.. dan dalam setiap perhubungan juga, kita perlu give n take kan.. 

hari tu, saya dah buat dia sedih..dan tak mungkin akan saya ulangi 'perkataan' tu.. memang silap yang besar. marah yang tak dapat dikontrol...hmm..perangai saya sejak kebelakangan ni, pelik..berubah sama sekali, saya sendiri pun terasa pelik dengan perubahan ni.. adakah ni salah satu petanda yang kita akan melangkau ke alam kedewasaan? mungkin..tapi sejujurnya saya tak menyukai perasaan ni.. terasa bagai bukan diri sendiri..dah dua kali saya buat dia macam tu.. kenapa ye??

prince,
maafkan saya kalau saya ni sangat tak memahami..
maafkan saya kalau saya ni banyak demand..
maafkan saya kalau saya ni sangat susah dijaga..
maafkan saya sebab saya dah lukakan hati awk..
tapi, sejujurnya...saya sangat-sangat sayangkan awk..dan tak akan pernah terfikir nak tinggalkan awk..

yang sedang keliru...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 Ulasan:

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post