Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
tips 1 : 10 perkara tersirat mengenai perempuan (lelaki sila ambil perhatian!)
Jumaat, 20 Mei 2011 @ 5:31 PTG | 2 Nota cinta comel disini [s]


Assalamualaikum..
tadi sedang aku blog walking sambil mengisi masa bosan aku ni, aku terbukak pada satu blog ni..boleh dikatakan blog senior la jugakkan :)

owner blog ini sangat lah comel, tapi maaf ye bagi jejaka-jejaka diluar sana. dia adalah Pn. Nik bukan Cik nik lagi..siap ada gambar masa persandingan beliau lagi tau..*bila lah aku dapat bergambar macam tu bersama prince ;p

oke, sebenarnya aku tertarik dengan salah satu entry Pn. nik ni..tajuk dia perkara yang lelaki perlu tahu tentang perempuan
 so aku pun ingat nak kongsi dengan korang semua la kan dan berikan sikit pendapat berdasarkan pendapat dari aku sendiri dan pengalaman aku dengan prince :) *walaupun baru sahaja umur hubungan kami ni :)
1.Sensitif
Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.
 (aku selalu macam ni, yela nak jugak merasa perhatian daripada dia.. nak tengok sajauh mana keromantikan prince ;p)

2.Cerewet
Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.
(ini pun aku selalu buat, takkan lah semua ikut dia kan..sekali sekala nak jugak ikut citarasa aku..*nasib baik prince oke hihi)

3.Halus
Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.
(betul-betul, sebab daripada pengalaman lalu kita dapat mencari yang terbaik untuk kita..so encik prince, sila amik perhatian oke :) )

4.Ikhlas
Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.
(ini nasib baik prince sentiasa tahu aku ikhlas..betul tak encik prince?baik angguk, kalau tak malam ni tidur depan tv! *haha macam dah kawen pulak ;p)

5.Korban
WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.
(berkorban apa saja*dah macam nyanyi pulak.. wanita mestilah kena tabah..banyak tau cerita kat luar tu perempuan kene tinggal lah ape la, so untuk kuatkan diri kena la tabah..betul tak semua..)

6.Prihatin
Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.
(bagi aku pulak, prihatin ni sebenarnya mengambil berat.. macam aku, selalu call tanpa jemu semata-mata nak tahu keadaan dia sihat ke tak, dia oke ke tak..prince, kamu tak bosan kan saya macam ni kan?hehe )

7.Manja
Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.
(ini paling aku expert..hahaha..tak percaya tanya lah prince :) even kawan-kawan aku pun ingat aku anak bongsu..hey aku anak sulung lah..kak long ni tau)

8.Ego
WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.
 (betul, aku sendiri tak boleh tahan kalau bergaduh dengan prince lama-lama..bila gaduh, mesti paling lama 20 minit selepas tu aku mesej..walaupun sebelum tu aku cakap "dah tak nak mesej or call awak lagi!" haha..gilakan..cinta kan memang gila :))

9.Cinta
CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.
(yup, ini sangat aku setuju..cinta pertama siapa boleh lupa kan..sama lah dengan aku..kenangan aku bersama prince tak boleh lupus macam tu sahaja)

10.Seks
SEKS bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkan.
(ini pun aku setuju sangat-sangat,aku beruntung sebab prince bukan antara salah satu lelaki yang menghanyutkan dan merosakkan perempuan..alhamdulillah)

haha, respon yang mintak penampar kan..sila abaikan oke..


p/s: nak memenangi ipad2 atau blackberry bold tau yang lebih menarik lagi ipod touch? untuk makluman lanjut sila ke sini


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Ulasan:

Blogger fiza LELA berkata...

EHEH ak ske y no 8 tuh ..
tp ad gak kdg2 laki y ta phm ..
ngee .

22 Mei 2011 pada 5:41 PTG  
Blogger farah jamil berkata...

betul-betul..
susah nak bagi lelaki faham kita ni ikhlas dengan dia..sebab itu lah kepercayaan penting dalam perhubungan :)

22 Mei 2011 pada 11:29 PTG  

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post