Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
Satu langkah ke kejayaan
Isnin, 11 Jun 2012 @ 6:37 PTG | 0 Nota cinta comel disini [s]

Hai semua, tengah buat apa? Dah minum petang belum? Jemput makan sukun goreng tepung cicah sambal kicap. Musim sukun kat sini tau. Biasalah, walau dalam bandar, KL lagi tau, tetap bercucuk-tanam. Jangan terkejut, ade kebun tau kat sini. Pokok pelam banyak kat keliling. Pelam muda cicah gula campur kicap, slurrpp. haha. Kecur? Sengaja buat macam tu :P Maaf lah pada yang berpuasa tu yek.

Alhamdulillah, selesai jugak urusan penghantaran angah ke Dungun tuh. Hitam lagi la adik aku tu kan. Cemburu tu sangat lah ade sebab aku pun teringin sangat nak masuk Uitm. Tapi takde rezeki kan. Rezeki aku ade kat PPD je. Its ok, tuah ayam nampak dikaki, tuah manusia siapa yang tahu. Mana tahu kalau-kalau Allah dah sediakan benda yang berharga buat aku pada masa akan datang ke kan. Amin.

Pada adik-adik yang dah pun mendaftar, aku ucapkan selamat maju jaya. Semoga berjaya melalui apa jua pun bidang yang adik-adik ambil. Termasuklah pada angah, jangan main-main belajar tau. Nanti tak pandai macam along baru tau, kalau along perempuan bole terus kahwin. Angah lelaki, banyak tanggungjawab. Bayangkan kalau lah ibu yang kata macam tu.. Hmm.. Uhuk uhuk. Tercekik sukun kejap. 

Takdelah, bukan tak pandai. Buat tak pandai je. Malesan kate orang jawa kan.

Cuti sekolah dah habis, budak-budak pun da setat belajar tadi. Tapi, aku sure, mesti ramai yang masih dalam mood bercuti. Jangan begitu, cuti tu cuti jugak, pelajaran tak boleh tinggal. Masa rehat da habis, masa belajar pulak kena fokus. Boleh kan..Oke lah, sukun mulai sejuk tuh. Aku makan dulu :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 Ulasan:

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post