Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
Salam Maulidur Rasul
Isnin, 6 Februari 2012 @ 3:00 PG | 0 Nota cinta comel disini [s]

Salam maulidur rasul (tak terlewat sangat kan?)
Harap aku tak terlewat untuk mengucapkan Maulud nabi nih, bukan sengaja. Ini pun aku baru sahaja sampai dari Johor. Exited tak baru sampai terus update blog? Hehe. Bukan ape, rindu menggunung dengan blog-blog aku nih. Termasuk yag private tuh. Tapi dah lama la jugak aku tak sentuh blog private tuh, gara-gara kecil hati dengan seseorang. 

Okay plz proceed Farah :)

Maulidur rasul ni adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad s.a.w. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal , 12 Rabiul Awal tahun Gajah bersamaan 123 april 571(hari isnin). Baginda adalah nabi terakhir yang diutuskan oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi. Setiap tahun, umat islam seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan yang berkaitan dengannya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.

Dalam pengalaman aku selama 20 tahun plus++ nih, ade jugak majlis Maulidur Rasul yang aku hadiri. Teringat ketika masih bersekolah rendah, sering kali disuruh oleh cikgu untuk mengadakan perarakan bersama kawan sekolah. Yela, masa kecik-kecik mestilah best kan, tapi bila dah besar rasa penat pulak, walaupun jarak perarakan waktu kecik tu lagi panjang dari sekarang. (Badan berat agaknya ;p)

Masa ceramah pun, masa kecik selalu jugak terlentok tidur gara-gara orang riuh selawat kat dalam masjid. Ibarat didodoi diwaktu malam lah kan. Haha. Sampai gambar tido tu pun diambil senyap-senyap oleh cikgu. Apelah cikgu ni kan, buat malu saya je.Hee 



Mesti kebanyakan readers ada juga cerita mengenai Maulidur Rasul nih, tak nak kongsi bersama ke?

p/s : 6/2 - Peluk Roki kuat-kuat :')







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 Ulasan:

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post