Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
balik kampung
Jumaat, 10 Jun 2011 @ 11:17 PTG | 0 Nota cinta comel disini [s]

Assalamualaikum,
wah..seminggu aku 'bercuti', banyak blog-blog yang aku follow dah update..yang paling minimum 3 entry pulak tu..kalah den =.='

takpe lah, aku diam-diam pun bukan dah takde jiwa dengan blog, ish aku still sayang lagi dengan blog aku ni..muahx muahxPhotobucket... ptui ptui! geli pulak aku..haha

sila pedulikkan kejadian diatas ini :)

okeyh hari ini aku mau update pasal cuti-cuti di kampung..fuhh, sangat lah best! durian penuh kat laman! ditambahkan lagi pokok 'jengkol' yang lebat-lebat belaka.. haha, ada yang tak tahu apa itu jengkol yee..meh sini i habaq mai..'jengkol' ni adalah sejenis ulam-ulaman yang mendatangkan bau pada mulut si pemakan..macam petai jugak, tapi bau dia takdelah seteruk petai..wangi sikit lah dari petai..tapi, haa sape yang makan tu, kene lah sentiasa berjauh-jauh dengan orang lain sebab boleh mendatangkan kentut..haha.. tapi, sungguh pun kesan dia sangat menyesakkan pernafasan..'jengkol' ni ada kebaikan dia..dia melawaskan pundi kencing dan salah satu cara membuangkan aingin dalam badan..

nama lain bagi 'jengkol ni adalah jering :)


*aku pelik sebentar kenapa la orang kaitkan kedekut dengan tangkai jering ni?

mesti korang ade yang kate seronoknyee, tiap-tiap hari dapat makan durian.. bagi aku tak seronok langsung! dah la bau dia je dah memeningkan kepala comel aku ni..wink wink *abaikan budak perasan ni ;p
untuk makluman korang aku tak minat/kurang minat dengan durian ni..ibu aku pun kate dari kecik aku anti sikit dengan durian..maybe sebab mase ibu mengandungkan aku, ibu aku mengidam nak makan durian..ade ke macam tu?

untuk mengisi masa lapang aku kat kampung, aku belajar macam mane nak buat nasi ambeng, memang simple lah..senang je bila dah tahu cuma yang leceh, kena sediakan banyak hidangan sampingan dia lah, macam bihun dll..

ni lah nasi ambeng tu..sedap tak?

dalam suka-suka aku pun, ada jugak kejadian sedih..atuk aku sakit :(
kaki dia terpaksa disimen sebab tulang bahagian atas buku lali retak..bahaya kalau tak disimen.. jadi bila atuk aku nak ke toilet or nak ke mana-mana atuk aku terpaksa jalan bertongkat.. sebak hati aku tengok atuk aku Photobucket..dah la toilet dengan bilik mandi ade kat luar rumah..kesian kesian

tapi kesebakan hati aku ni diubati dengan kehadiran anak buah aku yang terbaru iaitu SITI NUR BALKIS..wah sedap nama dia kan..orang nya pun comel..dilahirkan pada hari jumaat pukul 10.05 a.m bersamaan 3 jun 2011..

seminggu kat kampung memang mendamaikan aku, yela.. nak mesej dengan encik prince, dia bercuti kat Langkawi pulak, esok baru lah dia balik dari sana..sebenarnya tak sabar nak tunggu hari esok..hehe...rindu meh dengan dia..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 Ulasan:

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post