Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
perasaan....
Sabtu, 21 Ogos 2010 @ 12:30 PTG | 0 Nota cinta comel disini [s]

hari ini dimulai dengan perasaan yang surammm..
ape kau merepek ni farah!!!!
suda2..

ako actually nak share sumthing dgn korang semua...
apa itu perbezaan antara perasaan sayang dan cinta??
ha...jawab2..hehee



bagi saya, perasaan cinta itu adalah perasaan untuk orang yang bercinta dan ia amat2 lah berbeza dengan sayang kerana sayang 2 boleh untuk family, sahabat..tapi cinta hanya untuk teman sehidup semati kita..so, untung la si teman kita 2 kan...dapat 2 perasaan dari kita..iaitu, sayang dan cinta..

dari perasaan cinta dan dari perasaan sayang dan cinta kita, lahirlah rindu, kasih, segala-galanya lah..termasuklah cemburu..tapi, adakah cemburu itu perlu?? bagi saya, ia perlu..kerana cemburu itu tandanya sayang..betul x??? tapi janganlah melampau..takut pulak jadi macam kat akhbar dan berita..pasal bunuh2 la..atas alasan cemburu...tak patutkan..so, cemburu itu perlulah berpada2..betul x???

sebut pasal bercinta ini..meti ada perasaaan merajuk-rajuk ni kan...tipu la kalau tak ade...dan selalunya perasaan ini digondoli oleh perempuan..tak gitu farah???hahaha..tapi ade jugak lelaki yang merajuk..bahkan melebihi perempuan merajuk..hehe...so, perlulah menggunakan taktik2 yang sedia ada di kepale 2 tok memujuk..betul tak..tapi ade jugak pasangan yang xreti nak pujuk pasangan masing2..(ini ditujukan khas utk FARAH..*kesian prince) saya mmg kalah bab pujuk-memujuk ni..xreti deyh..sape2 yang reti sila lah ajar ea...hehe..dan pada masa pujuk-memujuk ni..mesti ade adegan air mata..hahaha.itu memang sesuatu yang wajib bagi mereka yang ratu air mata(seperti saya) dan pada masa itu, si pasangan akan menjalankan tugas untuk mengelapkan air mata kita yang tak abis2 keluar tu...so sweet..kan2..

tapi bagi mereka yang tak pernah melalui alam percintaan ni, mereka pasti tak merasa semua ni..tapi itu satu keuntungan bagi mereka..yela, tak de la nak sedih, down, frust dan sebagainya, bila dikecewakan..sungguh ia amat sakit..bak kata orang, percintaan itu manis bagai madu dan sakit bagai racun..so, bagi yang tengah menjalaninya itu kenalah balance kan masam, manis, pahit, masin percintaan itu yerk..(eh, da macam nama belog ni pulak..hehe..)

love = life+laugh, but it hurt to..

perasaan 2 terlalu specific untuk kita fahami bukan? kita tak tahu bila kita jatuh cinta, kenapa kita sedih, kenapa kita rindu..macam2 lagi lah..macam perasaan saya sekarang..yang teramat rindu pada prince saya..hope test yang dia jalani sekarang akan baik dan cemerlang keputusannya..saya memang tak tahu kenapa saya rindu pada prince..sedangkan pada logiknya, baru semalam saya jumpa beliau..bagi mereka yang tak faham perasaan ini mungkin akan gelakkan saya dengan terbahak-bahak dan kate "gelinye!!rindu2 bagai" sebab statement saya ini..tapi pada hakikatnya..saya memang rindu prince..nak jumpe b :(


by,



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 Ulasan:

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post