Farah Jamil
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
buku lalalala...
Rabu, 2 Jun 2010 @ 5:34 PTG | 0 Nota cinta comel disini [s]



dulu tyme cedih-cedih...selalu bace buku ni  '77 tips melembutkan hati lelaki'(buat research sikit..hehe)banyak informasi dapat...antaranye,

petanda-petanda kecil menunjukkan masalah dalam hubungan...
  1. percintaan yang menyeronokkan menimbulkan kebosanan kepada kedua-dua pihak. masing-masing lebih suka melakukan kerja bersendirian.
  2. percintaan melibatkan perkongsian masa menjadi kesibukan kepada pasangan. kurang masa bersama.
  3. percintaan individualistik fokus hanya pada diri dan kurang memberi perhatian kepada pasangan.
  4. percintaan tiada lagi rasa tanggungjawab. faktor kebersamaan tidak timbul. tiada keinginan menggembur rasa cinta ataupun pasangan bersikap ambil mudah dan menganggap cinta awal pertemuan sudah cukup bagi mengikat perhubungan.
  5. pasangan tidak bekerjasama dengan baik. setiap perbincangan berakhir dengan pertentangan, tidak mencapai kata sepakat dan lebih cenderung menang dengan keputusan sendiri.
  6. percintaan melibatkan keterbukaan menjadi kerahsiaan masing-masing hilang percaya antara satusama lain. berahsia menjarakkan lagi hubungan antara mereka.
  7. percintaan melibatkan penghargaan kepada pasangan. ini menyebabkan sikap suka meminta-minta, tidak menghargai pemberian pasangan, lebih cenderung membandingkan kekurangan pemberian pasangan dengan perkara diingini.
  8. kesabaran bertukar menjadi tidak toleran. sikap keakuan lebih besar daripada sikap kekitaan dalam hidup pasangan, lebih cenderung membandingkan kekurangan pasangan dengan kelebihan orang lain.
  9. sokongan menjadi kritikan. ada saja keinginan pasangan menjadi sasaran kritikan. tiada pandangan positif dalam pandangan pasangan. kritikan yang diberi bukan dengan tujuan membaiki tapi ingin membunuh keinginan pasangan.
yang membaca dan menaip,
 




note: nak lame tak jumpe my prince..alamak, petande yang kedua...(kurang masa bersama)..hmmm..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 Ulasan:

Catat Ulasan



Older Post | Newer Post
Profile

Status:
Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


pari-pari

Hello There. This blog don't bite. Plz make yourself relax in here :)
"Tiada insan yang berdosa tidak mempunyai masa depan"
"Tiada insan yang suci yang tidak mempunyai masa lampau"

Twitter | Facebook | Instagram




Recent post